شنبه, 26 آبان 1397

عنوان : آشنایی با سامانه 137 شهرداری باغستان
کد خبر : ۷۴۵۲
تاريخ :
 ۱۳۹۷/۰۵/۱۶ 
ساعت : ۱۰:۲۴:۴۳
 
امروزه جوامع بشری با توجه به رشد فزاینده ارتباطات و اطلاعات، نیاز به مدیریت خاصی دارند که بتوانند از سرمایه های انسانی و اجتماعی بهره کافی راببرند تا با مدیریت صحیح در زندگی روزمره تسهیلات ویژه ای فراخور زندگی اجتماعی فراهم آورند. کاهش زمان انجام خدمات، افزایش کیفیت و تسهیل در انجام ارتباطات را می توان از نیازهای تعاملات اجتماعی در عصر کنونی نام برد. با توجه به گسترش فزایتده ابزارهای ارتباطی برپایه IT و دسترسی آسان شهروندان به سیستم مخابرات از قبیل تلفن ثابت و همراه و امکانات رایانه ای و اینترنتی و با توجه به اشتغال روزافزون شهروندان جهت انجام امور روزمره زندگی استفاده از تکنولوژی‌های ساده و در دسترس جهت تسهیل در این ارتباط از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
لذا شهرداری باغستان در رویکردی نوین با بکار بستن دانش فناوری اطلاعات و سیستم های مخابراتی و با بهره گیری از توان متخصصان داخلی و مجرب در مدیریت شهری ، سامانه ای را ایجاد نمود که به انجام سریع ودقیق امور شهری با نظر مستقیم و مشارکت فعال شهروندان می پردازد و ساکنین شهر را نسبت به محیط زندگی خویش وارد عرصه مدیریت می نماید.
 این رویکرد جدید در حوزه مدیریتی که با دستور شهردار باغستان و پیگیری شورای اسلامی شهر باغستان در خرداد 97 توسعه پیدا نمود و از تجمیع واحدهای تاسیسات، امانی و 137 با مسئولیت آقای مهرنگانفردارای فواید ویژه ای در مدیریت شهری است که از جمله به ایجاد مرکز هدایت و کنترل ، ساماندهی فوریت های خدمات شهری ، شناخت مسایل و مشکلات مبتلا به مردم و برقراری پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان را می توان نام برد. واحد دریافت پیام‌های مردمی 137 شهرداری باغستان با هدف دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری و همچنین ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مدیران ارشد شهرداری راه اندازی شد که این واحد درخواست های مردمی را از طریق سیستم صوتی، دریافت پیامک ، نرم افزاری که قابلیت نصب بر روی موبایل ، تبلت و کامپیوتررا نیز دارد و سایت 137baghestan.ir دریافت می نماید. 137 با هدف ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت رفع مشکلات و معضلات شهری و مدیریت غیر مستقیم مردم بر شهر و دریافت دیدگاهها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری با رویکرد خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان و ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مدیران ارشد شهرداری راه اندازی شد. 137 جایگزین مراجعات حضوری شهروندان به مبادی اجرایی گردیده است و اینک شهروندان بدون مواجه با هرگونه انتظار و خواسته ای از سوی مبدا اجرایی و بدون منت به خواسته‌های شهری خود خواهند رسید. سایت ثبت و ابلاغ خبر به صورت شبانه روزی با شهروندان ارتباط مستقیم دارد و شهروندان نواقص و مشکلات خود را در خصوص خدمات شهری از طریق تماس با شماره تلفن 137 به سایت منتقل نموده که پس از دریافت و مشخص نمودن نوع اولویت، کد شناسایی به تماس گیرنده ارائه می‌شود که از طریق این کد شهروند می تواند در هر زمان پیگیری پیام خود باشد. طرح جهادی 137 از و باهدف ترویج مشارکت عمومی، اقدام سریع در رفع نواقص شهری، تمرین برای تمرکز نیرو و امکانات شهرداری، ایجاد هماهنگی بین مردم و نهادهای مدنی، احیای روحیه همکاری بین شهروندان و شهرداری و جمع آوری اولویت بندی نیازها و مطالبات آنها تا پایان سال 85 در کلیه مناطق شهر تهارن اجرا شد. مرحله دوم طرح جهادی از بیستم اردیبهشت ماه امسال بصورت دو منطقه ای شروع شد. همزمان با اجرای این طرح، طرح جهادی در نواحی هم اجرا می‌شود.
موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه 137 ارتباط برقرار می کنند شامل موارد ذیل است:
 خدمات شهری و عمرانی:
 آسفات، جدول گذاری، آبیاری درختان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آبگرفتگی، برف روبی، رفع لغزندگی، نصب پل عابر، احداث بزرگراه، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی، هنری، ورزش و ...
 حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری:
 اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی
 اماکن عمومی:
 پارکها و فضای سبز ، پایانه های مسافربری، بهشت زهرا (س)، مراکز معاینه فنی ، میادین میوه و تره بار، فروشگاهای شهروند، ایستگاهای اتوبوس، مترو و ... زیباسازی و چشم اندازی شهری:
حذف زوائد فیزیکی، نظافت دیوارها، درختکاری، گلکاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه ها و علامت‌های شهری، نظافت معابر و ... امور اجتماعی و مزاحمت‌های شهری: سد معبر، جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها ، اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی

نمایش تعداد بازدیدها : 72
طراحی ،پشتیبانی فنی و محتوایی:واحد سایت شهرداری باغستان

DOURAN Portal V3.9.8.8

V3.9.8.8