مسئول واحد امور اداری
شـرح وظایف:
امور اداری:
-نظارت در تأمین ارتباط اداری شهرداری با مؤسسات و اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی از لحاظ مکاتبات و مراجعات
-نظارت در تأمین احتیاجات شهرداری از لحاظ وسایل و لوازم اداری با در نظر گرفتن اعتبارات مصوب
-تهیه بخشنامه و دستورالعملها و مقررات برای بهبود تشکیلات در سازمان و ایجاد هماهنگی و وحدت عمل و نظر
-نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و آیین نامه های استخدامی
-مطالعه و بررسی وظایف و مسئولیتهای هر یک از واحدهای سازمانی به منظور سنجش و تشخیص احتیاجات از لحاظ افراد و تجهیزات لازم برای انجام کار
-تهیه برنامه و دستورالعملهای آموزشی و آموزش کارکنان شاغل و اشنایی با مقررات و وظایف شهرداری و مؤسسات تابعه و محیط کار و خصوصیات شغل مورد نظر جهت شرکت کنندگان در هریک از دوره های آموزشی
-نظارت برتشکیل کلاسها و دوره ها و یا معرفی کارکنان به مؤسسات آموزشی به منظور بالا بردن سطح معلومات تخصصی و حرفه ای آنان
-نظارت بر تهیه پیش نویسهای نامه های اداری و صدور دستورات لازم در جهت اصلاح مکاتبات اداری
-نظارت بر کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی و صدور دستورات و تعلیمات لازم و کوشش در رفع نواقص کار
- انجام مطالعات لازم در مواردی از قبیل تشکیلات و روشها ، استخدام و اموزش و طبقه بندی مشاغل در مورد کارکنان وزارتخانه و یا سازمان متبوع و تهیه پیشنهادات لازم
-تهیه شرح وظایف پستهای اداره متبوع با همکاری واحدهای ذیربط
-تهیه گزارشات و پیش نویسهای لازم طبق دستور
-انجام فعالیتهای لازم در زمینه پیاده کردن مفاد طرح طبقه بندی مشاغل دولت در مورد مستخدمین وزارتخانه و یا سازمان متبوع با همکاری واحد کارگزینی
-پیشنهاد ایجاد خط مشی با توجه به خط مشی کلی تعیین شده از طرف سازمان امور اداری و استخدامی کشور و هماهنگ نمودن فعالیت واحدهای تابعه با برنامه و هدف های مورد نظر
-نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات اداری استخدامی کشور
-ارائه پیشنهادات لازم در مسائل مربوط به فنون اداری و بهبود مدیریت
-تهیه گزارشات لازم و ارائه ان به مقام مافوق
-انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل
-تقسیم وسائط نقلیه سبک موتوری بین واحدهای شهرداری
-انجام خدمات عمومی مورد نیاز کلیه واحدهای شهرداری از قبیل خدمات سرپایی ، سرایداری و آشپزی
-نظافت ساختمانهای شهرداری و نظارت و کنترل امور مربوط به مستخدمین و سرایداری
-نظارت در امور سلف سرویسها و آبدارخانه ها و پارکینگ های اختصاصی شهرداری و نظایر آن
-انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از طرف مافوق در حدود وظایف ارجاع می گردد
-انجام امور مربوط به تعاون ، بیمه و رفاه کارکنان و موارد مشابه
-معرفی کارکنان واجد شرایط لازم جهت انجام مشاغل مورد نظر
-تهیه و تنظیم گزارشات آماری مربوطه برابر دستورالعمل های صادره
-هماهنگ نمودن فعالیت واحدهای تابعه با برنامه و هدف های مورد نظر
-تهیه گزارش از پرونده های محکومین جهت ارائه به مقامات و مراجع مربوطه
-نظارت بر تقسیم صحیح جا و مکان موجود جهت استفاده واحدهای تابعه
-تهیه شرح وظایف پست های سازمانی با همکاری واحدهای ذیربط قوانین جاری
-بررسی و تأیید مزایای کارکنان از قبیل فوق العاده اضافه کاری، تعطیل کاری، و غیره
-برنامه ریزی جهت تسریع گردش کار ارباب رجوع و کوشش در رفع نواقص احتمالی
-اجرای خط مشی تعیین شده و اتخاذ تدابیر لازمبه منظور حسن انجام هدف های مورد نظر
-انجام مطالعات لازم در موارد از قبيل تشكيلات و روش ها ، آموزش و طبقه بندی مشاغل
-بررسی امکانات رفاهی، ورزشی ، بیمه و بازنشستگی کارکنان و پیگیری از طریق اداره رفاه و بازنشستگی
-پیشنهاد انتصابات، ترفیعات ، ارتقاء گروه، مرخصی ، تشویق و توبیخ ، جابجایی و نقل و انتقالات کارکنان
-رسیدگی به پیشنهادات تقاضاهای واصله مربوطه به امور تبدیل وضع استخدامی، استخدام ، ترفیع و بازنشستگی
-نظارت بر امور کارگزینی ، دبیرخانه، ماشین نویسی ، بایگانی ، مرکز پیام، ترابری، خدمات ، نگهبانی و امور مشابه
-پیش بینی احتیاجات پرسنلی اداره متبوع و اقدام در مورد تأمین احتیاجات اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشرفت و بهبود امور جاری
-رسیدگی به امور تأسیساتی ساختمان از قبیل آب، برق، گاز، تلفن، رنگ آمیزی .و ارائه پیشنهاد در خصوص زیبا سازی ساختمان اداری منطقه
-اجرای قوانین و مقررات اداری و استخدامی کارکنان و دستورالعملها و بخشنامه های صادره از حوزه معاونت اداری و مالی و مدیریت امور اداری
-بررسی نیازهای آموزشی شغلی کارکنان به منظور ارتقاء سطح دانش تخصصی و حرفه ای آنان و برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از پرسنل شاغل
-نظارت بر امور خدمات و نظافت ساختمان اداری و محیط منطقه و تنظیم بازدید منظم به منظور انجام اصلاحات پیشگیری در جهت نگهداری ساختمان
-تقسیم کار بین پرسنل خدماتی منطقه(نگهبان، پیشخدمت، ابدارچی، تلفنچی، رانند و مأمور حضور و غیاب) و نظارت بر حسن انجام کار آن ها برابر مقررات
-تهیه پیش نویس های کارگزینی از قبیل احکام انتقال، ترمیمی حقوقی، مرخصی، معذوریت ترفیع، استخراج ساعات اضافه کاری کارکنان کنترل حضور و غیاب و نظیر آن ها با رعایت قوانین و مقررات مربوطه
-انجام کلیه امور استخدامی کارکنان شهرداری نظیر صدور احکام ترفیع ، ارتقاءگروه ، انتصاب، مرخصی، مأموریت. بازنشستگی، بازخرید، انفصال اضافه دستمزد کارگران و نظایر آن
-اجرای آئین نامه ها و مقررات استخدامی مربوط به کارکنان شهرداری و مؤسسات تابعه
-اظهار نظر صریح در مورد تقاضاهای کارکنان و رسیدگی به شکایات استخدامی و تهیه گزارشات لازم
-تهیه و تنظیم متن قراردادهای استخدامی کارکنان اعم از پیمانی ، قراردادی، خرید خدمت و امثالهم
-تشکیل کلاسهای آموزشی برای کارکنان به منظور بالابردن سطح معلومات تخصصی و حرفه ای آنان
-رسیدگی و نظارت بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگران شهرداری
-اجرای مقررات مربوط به بیمه و بازنشستگی کارکنان و ارتباط با بازنشستگان و وظیفه بگیران شهرداری و اقدام در جهت رفع مشکلات ناشی از بازنشستگی
-برنامه ریزی در زمینه طرحهای رفاهی کارکنان نظیر شرکتهای تعاونی مسکن، مصرف، صندوق قرض الحسنه و تأسیسات ورزشی و تربیت بدنی
-شرکت مستمر در جلسات استخدامی نظیر شورای اداری شهرداریها و هیأتهای حل اختلاف و شورای کارگاه و دفاع از حقوق شهرداری
-انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از طرف مافوق در حدود وظایف ارجاع می گردد.
-نظارت بر حسن انجام پذیرائیها و امور مختلف تشریفاتی و تهیه و نصب تابلو، پوستر، پرچم، پلاکارد و آگهی و نظارت ستونهای مربوطه
-تهیه دستورالعمل های آموزشی و کارآموزی کارکنان شاغل جهت آشنایی بیشتر با وظایف ، قوانین و ضوابط مورد عمل
-تهیه و ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل های لازم جهت بهبود روش و گردش کار واحدهای تابعه و ایجاد هماهنگی و وحدت عمل
-ارائه خدمات مشورتی در زمینه بهبود سیستمها و روشهای گردش کار به واحدهای تابعه شهرداری و سازمانهای وابسته
-نظارت و بررسی نحوه گردش کارهر یک از واحدها شهرداری به منظور جلوگیری از دوباره کاری و تجدید نظر در سیستم و روشهای انجام کار در جهت بهبود و بالندگی سازمان
-تهیه وتنظیم نظام اداری مبنی بر تکریم ارباب رجوع بر اساس سیستم اطلاع رسانی منسجم و پویا
-نظارت بر حسن جريان كليه امور واحدهاي تحت سرپرستي .
-صدور دستورات لازم به منظور ايجاد هماهنگي بين واحدها .
-سازماندهي فعاليتهاي مربوط و تقسيم كار ، تعيين وظايف و حدود مسئوليتها و اختيارات واحدهاي تحت سرپرستي .
-تعيين خط مشي و نظارت بر حسن اجراي آن .
-صدور دستورالعملهاو ضوابط مربوط .
- نظارت در تنظيم بودجه واحد مربوطه .
-شركت در كميسيونها ، كميته ها و جلسات مختلف و تهيه گزارشات لازم جهت استحضار مقام مافوق .
- انجام مطالعات لازم در موار د ي از قبيل تشكيلات ، روشها ، آموزش ، طبقه بندي مشاغل و تهيه پيشنهادات لازم جهت ارائه به واحد
تشكيلات جهت ارائه به سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور .
- تهيه مجموعه هدف ، وظايف و پستهاي سازماني كاركنان بيمارستان و پيشنهاد آن به واحد تشكيلات جهت ارائه به سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور جهت تائيد آن .
-تهيه گزارشات لازم جهت ارائه مقام مافوق
- نظارت بر امور در جهت تكميل مشخصات پرسنلي كاركنان
- نظارت بر اجراي امور ارزشيابي ساليانه كاركنان و تعيين ضرايب افزايش سنواتي آنان جهت صدور حكم حقوقي مربوطه
- همكاري در امر آموزش ، پژوهش و امور تحقيقاتي در زمينه شغلي
- نظارت بر امر آموزش كاركنان با همكاري مسئولين مربوطه
-تهيه و تنظيم ليست كاركرد ماهانه پرسنل منطقه و پرسنل انتظامي
-تهيه و تنظيم آمار ماهيانه (امكانات – نيروي انساني )
-صدور احكام پرسنلي اعم از بازنشستگي و باز خريدي و ....
-صدور ابلاغهاي داخلي پرسنل – صدور تسويه حساب پرسنل
-نظارت بر حسن انجام كار واحدهاي زير مجموعه (دبيرخانه، بايگاني)-کارگزینی –رفاه –خدمات اداری –آموزش
-انجام امور محوله وفق دستور مقام مافوق