-تفکیک و توزیع نامه ها برای ارجاع به واحد اقدام کننده
-تهیه گزارشات مورد لزوم جهت مقام مافوق
-حفظ و نگهداری نامه ها، اوراق، اسناد و مدارک و پرونده های محرمانه مطابق مقررات
-پیوست کردن پرونده ها یا سوابق مربوط به نامه ها طبق دستور
-تحویل پرونده های مختومه به بایگانی راکد با اجازه مقام ما فوق
-فهرست برداری، طبقه بندی، کد گذاری و بایگانی پرونده طبق دستور العمل های مربوط بر اساس نیازها
-انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل
توزیع و تفکیک نامه های وارده شهرداری و ارجاع به دوایر ذیربط
- کنترل و تصحیح نامه های صادره از نظر اشتباهات و انشائی
-تهیه پیش نویسها و گزارشات اداری
-ابلاغ کلیه اخطاریه های واصله به شهرداری و ابلاغ آنها به واحدهای مربوطه
-تایپ انواع مکاتبات و احکام و نامه ها از روی نسخه اصلی و پیش نویس خطی آنها و تطبیق پیش نویسها با نامه های تایپ شده
-انجام امور محوله وفق دستور مقام مافوق